قوانین عمومی
تمامی اصول اساسی حاکم بر فعالیت آویش منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان است و هر دو طرف نسبت به انجام تکالیف خود بر اساس قوانین جاری کشور متعهد هستند. تمامی کالاهای این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. همچنین در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای آویش تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات دکمه ها اقدام کند.
همچنین از آنجا که دکمه ها یک وبسایت خرده فروشی آنلاین برای مشتری یا کاربر مصرف کننده است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
تعریف همکار یا مشتری خرید عمده
همکار یا مشتری که به عنوان همکار در مواد غذایی ، عطاری ،شیرینی فروشی، و …. فعالیت می کند به شخص، شرکت یا فروشگاهی گفته می شود که در بخش ثبت نام همکاران فرم را پر کرده و مورد تایید مجموعه آویش قرار گرفته باشد.
همچنین از آنجا که فروشگاه اینترنتی آویش بخش خرید همکاران و عمده فروشی نیز دارد که با ثبت نام در بخش همکاران و تایید آن از سمت آویش قیمت های همکاری و حداقل تعداد خرید ها برای همکار مشخص می شود. و مشتری همکار یا کسی که به عنوان همکار خرید عمده و کلی انجام می دهد، شرایط قیمت گذاری و پرداخت برای آن با مشتری مصرف کننده متفاوت است.
تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
محصولات ارایه شده در وبسایت، یا توسط آویش از شرکتهای معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه میشود و یا برخی فروشندگان با آویش همکاری میکنند و محصولات خود را بهواسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش میرسانند. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وبسایت آویش عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشندهها توسط آویش بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ میشود.
– مسئولیتهای مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
– فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه میشود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال میشود.
– سفارشهایی که دارای حداقل یک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت ۱۷ هر روز کاری نهایی شوند ، حداقل 48 ساعت بعد (طبق زمان تحویل اعلامشده در سایت) در تهران و شهرستانها، ارسال خواهند شد.
– ۲۴ ساعت فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان، به معنای این است که در صورت خرید کالای فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر 48ساعت پس از زمان سفارشگذاری در آویش است.
– منظور از 48ساعت، زمان آمادهسازی و ارسال کالا به انبار آویش توسط فروشنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
– در شرایط خاص مثل فروش ویژه، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و دکمه ها مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
– در صورتیکه آویش تخفیف به شرط خرید تا سقف خاصی را اعلام کرد (Discount)، میزان خرید از کالاهای فروشندگان محاسبه نمیشود و این کالاها مشمول استفاده از این تخفیفها نمیشوند.
– نحوه برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه دکمه ها است، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده میگیرد.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
آویش به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
آویش متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت آویش ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. آویش به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– آویش مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای دکمه ها محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود یا آپدیت نبودن قیمت کالای های درج شده در هر تاریخ و ساعت از سفارش در سایت آویش ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای دکمه ها محفوظ است. آویش در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت آویش میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، دکمه ها جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
– امکان پرداخت در محل برای سفارشهایی که از طریق باربری ارسال میشوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارشها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود. درحال حاضر سرویس پرداخت در محل برای دکمه ها فعال نیست و امکان ارسال کالا و پرداخت در محل مقدور نمی باشد.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
آویش همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس ایمیل و درج در جاسب کاربری و بخش سفارش ها – وضعیت سفارش مشخص می شود. ) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و آویش تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
آسیبهای ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش دکمه ها اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش آویش ارسال شود.
دارد.
سیاست قیمت گذاری
سیاست قیمتگذاری در آویش مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها در آویش قیمتهای خرده فروشی است که غالباً توسط تولیدکننده و یا تامینکننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت میشوند. و همچنین قیمت های همکاری و عمده فروشی فقط برای همکارانی که در بخش “ثبت نام همکاران” عضو شده اند و توسط آویش تایید شده اند قابل مشاهده می باشد.
با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، آویش نمیتواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید. در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسانهایی در بازار و یا اشتباه در قیمتگذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، دکمه ها موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال میشود. قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است که وارد کننده آن کالا هنگام وارد کردن کالا به کشور در گمرک پرداخت کرده است. و مشتری مبلغ جداگانهای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمیکند و درصورتی که کالا شامل مالیات برارزش افزوده باشد در هنگام پرداخت نهایی درج خواهد شد. و هزینههای بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع رسانی میشود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.
طرح پیشنهاد ویژه (آفرها)
طرح پیشنهاد ویژه (آفرها) به منظور ایجاد تجربه یک خرید خوب برای کاربران در نظر گرفته شده و روزانه در این بخش یکی از محصولات با تخفیفهایی بسیار ویژهتر نسبت به فروشهای ویژه و بخش حراج، درج میشود که این کالاها تنها برای ساعتهایی امکان سفارش گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان رسد، وضعیت کالا به ناموجود تغییر میکند و از این قسمت برداشته می شود و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت. در صورتی که کالایی در روز قبل از فروش ویژه به سبد خرید اضافه شود و در هنگام پردازش، کالا در طرح پیشنهاده ویژه باشد، قیمت پیشنهاد ویژه اعمال میشود. به دلیل اینکه این طرح تنها یک طرح تشویقی خرید (آفر) است، دکمه ها تعهدی در قبال سفارشهای تعدادی ندارد و در صورت امکان فروش تعدادی هماهنگیهای لازم انجام میشود. همچنین، به کالاهایی که در این طرح خریداری میشوند، آویش بن تعلق نمیگیرد. هزینه ارسال سفارش برای بخش پیشنهاد ویژه به ازای هر کالا به صورت مجزا و ثابت در نظر گرفته میشود و امکان تغییر ندارد.
نمایندگی
آویش آمادگی نمایندگی فروش در ایران و خارج از کشور را دارد .